Как да изберем подходящата рекламна агенция за нашия бизнес?

Категория: България днес 119

 

В случай че имате достатъчно опит зад гърба си, вече сте наясно, че без реклама не става. Ако пък тепърва прохождате в бизнес средите, съвсем скоро ще се убедите, че трябва да доверите част от усилията си на рекламна агенция. И ако до решението за стартиране на сътрудничество с такава не се стига чак толкова трудно, далеч по-сложно е да решите на коя рекламна агенция да се доверите. Особено днес, в условията на жестока конкуренция, включително и в областта на рекламата, изборът става все по-труден.

Коя агенция в най-пълна степен отговаря на бизнес нуждите ви? Следващите няколко критерии биха ви били полезни, за да направите най-правилния избор.

Местоположението на рекламната агенция

Възможността за осъществяване на дистанционна връзка е плюс на съвременните технологии, който минимизира значението на фактора географски граници. На практика, бихте могли да работите с агенция, която се намира на друг континент. Доколко обаче това е удачен вариант? Рано или късно, нуждата от среща лице в лице с представител на агенцията или нейния екип не би могла да бъде заменена с конферентна връзка онлайн. Ето защо изборът на местна агенция има своите плюсове:

  • за да се осъществи лична среща с цел обсъждане на бъдещата ви работа, ще пътувате много по-малко;
  • местната рекламна агенция познава добре пазара в района, съответно може да ви предложи работещи маркетингови решения;
  • в случай че рекламата ви е обвързана с получаването на рекламни материали, в т.ч. печатни и сувенирни реклами, то можете да ги вземете от нейния офис, без да чакате дълго време и да използвате услугите на куриерски фирми, което допълнително оскъпява рекламните ви разходи.

Предишният опит на агенцията във вашата бизнес ниша

От колко време агенцията е на пазара, какви са нейните реализирани до момента проекти? С една дума, отговорите на тези въпроси ще ви да дадат представа за предишния опит на агенцията. На база тази информация, както и представеното портфолио от тяхна страна, сами бихте могли да определите доколко те биха били правилният избор. Разбира се, важно е в събирането на тези данни особен акцент да заеме вашата бизнес ниша. Колкото по-богат е опитът на агенцията в провеждането на рекламни кампании, съвпадащи с вашата индустрия, аудитория и други, толкова по-подходяща за изпълнението на поставените бизнес цели е тя.

Услугите, които предлага агенцията

В днешно време рекламните агенции предлагат наистина широк спектър от маркетингови услуги и инструменти. В стремежа си да изпъкне в конкурентната среда на рекламния свят обаче, всяка една агенция се стреми да остави своя почерк в работата си за клиента. Рекламните агенции не могат да бъдат поставени под един общ знаменател и твърдението, че “която и агенция да избереш, все ще ти свърши работа” е погрешно. Всяка агенция има своите силни и слаби страни – в разговорите с техни представители, когато сте още в процес на търсене на потенциален партньор, ще съумеете да прецените дали предлаганите от тях услуги биха били достатъчни за бъдещите ви цели.

Прочете също